Naar school!!! - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Stephan, Brigitte en Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Naar school!!! - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Stephan, Brigitte en Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Naar school!!!

Door: Brigitte Stephan Tjen Quinn José en Ton

Blijf op de hoogte en volg Stephan, Brigitte en Tjen

22 Augustus 2011 | Nederland, Schimmert

Hallo allemaal,

Vandaag een erg belangrijk moment voor ons vandaar dus weer even een update..............Quinn is voor de eerste keer naar school geweest! Yes!

In het adoptieproces na aankomst in Nederland zijn 4 zaken belangrijk. 1. de gewenning van Quinn aan ons en zijn omgeving. 2. de taalontwikkeling. 3. het onder controle krijgen van zijn Hemofilie en 4. hoe zal het gaan op school?

We kunnen nu wel melden dat het met de gewenning goed gaat. Hij weet duidelijk wat zijn 'thuis' is. We komen zonder grote problemen met elkaar de dag door. De driftbuien zijn er niet of nauwelijks meer. Hij heeft alleen nog wat moeite als hij in de middag in slaap valt en we hem dan wakker moeten maken als we bv ergens heen moeten of moeten gaan eten. Dan heeft hij wat tijd nodig om weer alles op een rijtje te krijgen.
Het angstige, verschrikte, driftige mannetje begint een vrolijk, ondernemend kereltje te worden die ons steeds vaker verrast. Hij wilde bv absoluut niet ergens anders slapen dan in zijn eigen bed. Nu hadden we tijdens de vakantie de tent opgezet in de tuin en Tjen en ik wilden daar als 'mannen onder elkaar' een paar nachten in gaan slapen. Liefst met regen en forse onweersbuien want dat maakt het nog stoerder. Aangezien Quinn ook bij de 'mannen' hoort was hij van harte uitgenodigd, maar hij gaf duidelijk aan: 'Quinn......niet slapen....tent'. Toen de mannen uiteindelijk richting tent vertrokken was Quinn dermate nieuwsgierig geworden dat hij toch wel eens een poging wilde wagen. Kort samengevat: hij heeft liggen slapen als een os en dat terwijl het buiten aan het gieten was en ook nog eens flink waaide. De dag erna wilde hij weer!

We zijn net als bij Tjen verbaasd hoe snel hij de taal oppikt. Hij verstaat nagenoeg alles en reageert ook op gerichte vragen. Wat spreken betreft komen we heel goed de dag door en begrijpen hem goed. Hij weet ons duidelijk aan te geven wat hij wil.

Met de Hemofilie-behandeling gaat het wel heel erg goed....gelukkig.

We gaven in een eerder bericht al eens aan dat hij zich met heel veel moeite liet prikken. Nou, dat gaat nu van een leien dakje!

Meneer gaat onder het genot van een filmpje op de bank zitten en laat zich keurig, netjes prikken zonder ook maar één kik te geven of protest.

We kunnen dan ook de dosering medicijnen verder opvoeren zodat hij nog beter beschermd is tegen bloedingen. We moeten het afkloppen, maar hij heeft nog geen gewrichts- of spierbloeding gehad, terwijl hij toch wel al héél vaak gevallen, c.q. gestruikeld is. Nogmaals grote dank aan Katrien van het AZM!

En vandaag is Quinn dus voor de eerste keer naar school geweest en in 1x van 8.30 tot 15.15 inclusief overblijven. Papa en mama waren meer dan mobiel bereikbaar aangezien we geen idee hadden hoe deze dag zou gaan verlopen. De dag vorderde en 15.15 uur naderde.....echter zonder gebeld te worden.

Meneer kwam zeer enthousiast naar buiten. We kregen allebei een dikke kus en knuffel en meneer wilde naar 'huis'! Hij zei dat hij het heel leuk hag gevonden bij juffrouw Marjo en dat hij morgen weer zou gaan.

Behalve dat hij even in slaap was gevallen was alles ook écht goed gegaan. Goed geluisterd, zelf naar de w.c.. Boterhammen op, leuk gespeeld.

Kortom: papa en mama zijn erg trots op deze erg dappere knul. Hij heeft veel moeten verwerken de afgelopen 3 maanden maar het gaat dus steeds beter.

Nu moeten alleen papa en mama nog bijkomen want deze zijn nog altijd total-loss. Maar ok, we hebben een aantal mijlpalen bereikt en dáár gaat het om.

groetjes

Stephan, Brigitte, Tjen en Quinn

• 22 Augustus 2011 - 15:18

Veronique:

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat!

• 22 Augustus 2011 - 15:44

Nathalie En The Boys:

En die mijlpalen geven jullie hopelijk ook weer wat energie om door te gaan.

Echt fantastische berichten om te lezen..... Jullie zijn een super papa en mama!

Heel veel liefde en kracht van os oet Gelaen

• 22 Augustus 2011 - 16:21

De Eyskes:

Geweldig, we hebben met jullie meegeleefd vandaag. We wilden jullie nog mobiel bellen hoe het vanmorgen gegaan was maar hebben dat toch maar niet gedaan om jullie geen schrik te bezorgen. Die zal vannacht wel lekker slapen met al die nieuwe indrukken (of niet, kan ook natuurlijk).

Dikke kus en groeten oet Nuth

John Silvia Rimm Aron

• 22 Augustus 2011 - 17:29

Mariette:

Super super super, een kleintje kasn veel hebben. En wat fantastisch dat het vandaag zo goed is gegaan. Nu is dus papa en mama tijd. Geniet ervan.

groetjes uit giessenburg!

• 22 Augustus 2011 - 18:21

Nicole:

Ik heb vanmorgen aan jullie gedacht .. fijn om dan meteen bij thuiskomst te horen dat alles prima is gegaan op de 1e schooldag van Quinn. Wat zullen jullie trots zijn !
    Groetjes en vanavond met zijn allen op tijd naar bed ;-)
    Frank, Nicole & Jesper

• 22 Augustus 2011 - 18:40

Chantal:

Wat fijn om te horen dat het vandaag zo goed is gegaan! Hopelijk blijft het goed gaan... Met het voorbeeld van Tjen zal dat vast wel lukken!

Met nog meer ritme in jullie dagen komen jullie er hopelijk ook aan toe om de accu weer wat op te laden!

Liefs,
    Chantal, Huberto en Evi

• 22 Augustus 2011 - 18:41

Hedi:

Wow, wat is dat snel gegaan zeg! Na 3 maanden al een hele dag naar school.
    Wij zullen ook heel blij zijn als Shuai het gaat redden om hele dagen naar school te gaan in september.

Veel succes met alles!

groetjes, Hedi, Jos, Mingxia en Shuai

• 22 Augustus 2011 - 18:43

Yvon:

Wat een goed nieuws, fijn om te horen dat het goed gaat. En petje af voor jullie allemaal.

• 22 Augustus 2011 - 19:03

Sunny:

Wat een leuk klasgenootje heb ik in mijn groepje. Quinn zag er vandaag niet alleen uit om op te (vr)eten, echt een knappe vent, maar hij was ook nog heel leuk om mee te spelen. Toen ik na de lunchboterham weer in de klas kwam, kwam hij ook even "goeiedag" zeggen. Zo van: "hallo, ik ben er ook weer", echt heel leuk! Hopelijk kunnen we vaak met elkaar spelen. Groetjes van Sunny!

• 22 Augustus 2011 - 20:45

Jacqueline:

Tja ....het is toch ongelooflijk, hè! Wat gaat het opeens een heel stuk beter en zelfs soepel! Wat geweldig voor Quinn en voor jullie dat nu alles een ritme heeft gekregen! En dat eigenlijk in zo'n korte tijd! Jullie hebben 2 moordkanjers in huis!
    Natuurlijk kost het meer energie dan je in je lijf hebt, maar het is meer dan de moeite waard (geweest)!!!!!

Hele dikke knufel van ons allemaal...
    Gwen, Scott en Jacqueline

• 23 Augustus 2011 - 06:36

Winny En Jos:

Ha jullie allemaal, wat heerlijk dat er zoveel vooruitgang in zit en wat spannend zo'n eerste dag naar school. Fijn voor jullie.
    Groetjes uit Cadier en Keer, dikke poen Winny

• 23 Augustus 2011 - 18:02

Patrick En Céline:

Super dat het zo goed gaat! Wat zijn het toch 2 prachtige kereltjes! Knap dat Quinn het allemaal zo goed oppakt. Leuk zo'n kampeer-avontuur en grappig dat Quinn dan toch wel snel overstag ging, allemaal tekenen dat hij helemaal happy is met zijn papa en mama en grote broer :) Geniet lekker van elkaar en die energie zal ook vast wel weer helemaal goed komen!

• 23 Augustus 2011 - 19:11

Danielle En De Rest:

Hoi Familie Van Weersch,

Wat goed zeg!! Heel fijn om te lezen dat het met sprongen vooruit gaat en dat Quinn zich al goed thuis voelt.

Nu jullie nog even goed bijkomen van alle toestanden en emoties. Neem daar ook even de tijd voor, des te sneller gaat het!!!!

Hier zijn de jongens ook weer naar school. Ze hebben allebei een leuke juf en leuke kinderen in de klas. Dat is altijd weer meegenomen.

Noah zit nu al in het laatste jaar van Elementary dus hij moet het voorbeeld geven als 5th grader!! Hierna gaat hij naar middelschool en dat is 3 jaar.

Toen is gisteren de eerste kassertjes zag komen kreeg ik een beetje heimwee naar die tijd, dus geniet er maar van want het is zo om.

Veel groetjes

Danielle en de rest

• 23 Augustus 2011 - 19:12

Angela En Berend:

Hallo Brigitte, Stephan, Tjen en Quinn,

Wat fijn om deze berichten te lezen. Dat dit bereikt wordt komt denk ik door jullie zelf. Jullie geven hem de ruimte en hierop kan hij reageren. En dat doet hij positief.

Groeten Angela en Berend

• 24 Augustus 2011 - 18:34

Jan En Tonneke:

Wat een goede en fijne berichten. Die twee mannekes boffen toch maar met zo'n geweldige ouders! Niet te geloven wat jullie in 3 maanden voor elkaar hebben gekregen. En het zal even duren maar bijkomen zal het uiteindelijk toch wel worden.....;)

Geniet er van!

• 28 Augustus 2011 - 17:43

Fam. Steins:

Afgelopen maandag toen we Sterre voor 't eerst naar de psz brachten, zagen we Quinn in zijn nieuwe klasje, naast Sunny.
    Wat hebben we aan hem gedacht.
    Maar wat geweldig te horen dat de eerste week zo goed verlopen is voor hem en dus ook voor jullie.
    We wensen het jullie zo van harte.
    Lieve groetjes,
    Sterre, Stephan & Ann

• 27 September 2011 - 18:24

Monique Van Geel-maas:

hallo luitjes, idd, dat had iedereen gemist. in china was ik ruim 6 maanden, maar klein buikje en wijde kleding....we hebben dit bewust voor onszelf gehouden om niet het risico te lopen dat de procedure stopgezet zou worden en we ons ventje niet konden ophalen. alleen onze ouders en beste vrienden waren op de hoogte van deze dubbele gebeurtenis. lees morgen maar het complete verslag....groetjes john en monique
    ps, zijn die foto's nog aangekomen? kreeg een aantal keer een terugmelding via de mail. heb je anders een ander mail adres?