We gaan vooruit!! - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Stephan, Brigitte en Tjen Weersch - WaarBenJij.nu We gaan vooruit!! - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Stephan, Brigitte en Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

We gaan vooruit!!

Door: Brigitte Stephan Tjen Quinn José en Ton

Blijf op de hoogte en volg Stephan, Brigitte en Tjen

10 Juli 2011 | Nederland, Schimmert

Hallo allemaal,

Quinn is nu alweer 2 weken uit het ziekenhuis en zoals we al aangaven zijn we eigenlijk opnieuw moeten beginnen met het gewenningsproces...........en dat gaat steeds beter!!

Omdat Quinn een wel héél erg eenvoudig bestaan gewend was en zijn leven zich afspeelde binnen een paar ruimtes van het weeshuis was hij werkelijk niets gewend. De meest eenvoudige gebeurtenissen gaven al reden tot onzekerheid, angst, boosheid en driftbuien.
We gaven al aan het rustig te gaan doen en dat doet nu ook wonderen. We houden zijn wereldje nu redelijk beperkt. We beginnen met een ochtendritueel. Dan werd Tjen naar school gebracht. De C-1000 was bekend, het bos en wandelen met Dewi. Verder in huis met alles spelen, filmpjes kijken en samen met Tjen proberen te spelen. Verder wekelijks naar het zwembad.

Wat de eerste keer allemaal vreemd en eng is, is de tweede keer al wat gemakkelijker te doen en te begrijpen en zo gaan we telkens stapjes vooruit.

Wilde hij in China nog niet eens in bad, nu zwemt hij al zelfstandig in het grote zwembad (met bandjes en kurkjes uiteraard!). Kortom: we maken stappen vooruit. Het Nederlands gaat erg snel vooruit. Hij begrijpt erg veel en luistert nu ook steeds beter en vindt het leuk áls hij wat verstaat en na kan zeggen.
De driftbuien zijn nu beperkt tot soms nog kleine gemiep. We hebben vanaf een bepaald moment niet meer gereageerd op zijn boosheid en driftbuien en toen zag hij dan wel in dat hij met schreeuwen niets bereikte. En hij kón schreeuwen!!! Hij heeft er zelfs een keer keelontsteking met koorts aan overgehouden en dan hoef ik dus niet uit te leggen hoe veel decibel uit dat keeltje kwam!
Het lijkt erop dat hij het naar zijn zin heeft samen met papa, mama en Tjen. Hij is vrolijk, onderzoekt, praat veel en ontdekt de hele dag door.
Maar zoals ik al aangaf moet hij van wel hééél ver komen en we zijn er dus nog niet. We houden zijn wereldje bewust nog altijd klein en laten hem eerst wennen aan ons gezin en de omgeving. Op 22 augustus gaat hij naar school en dan wordt zijn wereldje vanzelf weer een stukje groter. Als hij daar weer aan gewend is gaan we verder met het uitbouwen en verruimen van zijn blikveld.

Tot die tijd blijven de sociale contacten van papa en mama ook op een laag pitje staan, want we merken dus wel dat we op de goede weg zijn na een erg moeilijke en zware start.

groetjes

Stephan, Brigitte, Tjen en Quinn

• 10 Juli 2011 - 20:07

Fam Beerdsen:

Lieve samen,
    Goed te horen dat we stappen worden gezet. Het valt allemaal niet mee, zo te horen.
    Sterkte in deze tijd. Het kan zwaar zijn ()we know!)maar probeer zoveel mogelijk te genieten van de kleine dingen. En die zijn er vast genoeg!
    Liefs uit Hilversum,
    Ernst, Marjolijn en de boys

• 10 Juli 2011 - 20:12

Fam. Steins:

Erg verheugd weer van jullie te horen ! En gelukkig ook veel goed nieuws deze keer ! Deugddoend te lezen dat het met Quinn best voortvarend gaat nu en dat straalt ook wel van de kiekjes af !
    We hopen dat jullie, Brigitte en Stephan, nu ook stilaan een beetje op adem kunnen komen. Geniet van elkaar in deze vakantietijd.
    Hartelijks van Sterre, Stephan & Ann

• 10 Juli 2011 - 20:25

Jan En Tonneke:

Hoi Allemaal,

Goed om te horen dat er vooruitgang in zit! Alle begin is moeilijk zeggen ze, maar dit begin was zeker moeilijk.We hopen van harte dat het nu de goede kant op blijft gaan en dat nu het echte genieten kan beginnen.
    Veel liefs

• 11 Juli 2011 - 06:32

Nathalie En The Boys:

Hallo lieverds, fijn om te horen dat het vooruit gaat. Elk stapje vooruit, geeft jullie ook weer wat kracht in dit emotionele gewenningsproces. Een heel dikke knuffel van os veer oet Gelaen XXX

• 11 Juli 2011 - 07:18

Oet Welten:

Hello lieverds,
    ook van ons nog eens een dikke knuffel! Geniet van elkaar en als het ff kan af en toe eventjes samen uitrusten... De sociale contacten wachten zeker nog wel een tijdje, zolang in ieder geval als jullie nodig hebben!!
    Een hele dikke kus van ons voor jullie!!

• 11 Juli 2011 - 08:12

Jet:

Hoi hoi wat een andere blik heeft Quinn in zijn oogjes , niet meer langer het angstige, ellendige. Echt SUPER om te zien!

China is uit zijn ogen...jullie hebben heel wat bereikt!

Een dik compliment!!!!

Ook mama van Quinn (hahaha)

• 11 Juli 2011 - 08:13

Jet:

PS: T,is vooral de foto met de oranje t shirts.....

• 11 Juli 2011 - 15:50

Swen En Lianne:

Hallo allemaal,

wat goed om te horen dat er zo'n stappen vooruit worden gezet!! Hij kijkt in ieder geval hartstikke blij op de foto's!
    Blijf lekker rustig aan doen en vergeet niet te genieten!!
    Liefs Swen en Lianne

• 11 Juli 2011 - 16:28

Patrick En Céline:

Pffff.. fijn dat het zo'n stuk beter met Quinn gaat! Valt allemaal niet mee voor zo'n mannetje (en voor jullie uiteraard :) ) Heerlijk dat jullie al zo veel genieten ook, het zal alleen maar makkelijker worden.. Erg leuke foto's, het zijn echt een paar prachtige kereltjes!
    Veel groetjes van Patrick en Céline

• 11 Juli 2011 - 17:03

Fam. Eussen :

Super!!!!!
    Dit is goed nieuws,we leven met jullie mee!
    Doe de groetjes aan opa en oma van Weersch.
    Groetjes out clumme.

• 11 Juli 2011 - 17:49

Gerda En Emil:

Het komt allemaal goed. Geweldig om te horen dat het nu zo snel vooruit gaat. En straks al naar school! Dat zal ook wel weer spannend voor Quinn zijn. Maar eerst lekker genieten van de zomer. Heel veel sterkte en vooral plezier. Groetjes van de Vinckskes uit Eys.

• 11 Juli 2011 - 19:02

Leon En Melanie:

He harde werkers,

Jullie zijn doorzetters, dat wisten we al maar dat bewijzen jullie nu weer! Goed bezig en leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.

Ga zo door! Er komen vanzelf weer drukkere sociale tijden dat je weer wenst rustig thuis te mogen zijn. Dus genieten zou ik zeggen.

Groetjes vanuit het Belgsch

• 11 Juli 2011 - 19:33

Jacqueline:

Hallo Lieverds ....

Wat fijn om te lezen dat het steeds, met kleine stapjes, beter gaat.
    Hoe anders was dat toch met Tjen, hè! Die arme Quinn heeft werkelijk een belabberd geïsoleerd leven gehad. Maar al die nieuwe, mooie en goede indrukken die hij nu ervaart, mogen jullie hem geven en dat is ook heel speciaal. Jullie mogen met hem de wereld ontdekken en groter maken.....hoe bijzonder is dat?!

Wat fijn om de foto's van Quinn te zien en we wachten geduldig af totdat we hem in het "echt" mogen ontmoeten.......wij hebben alle tijd hoor en Quinn is het belangrijkste in deze!!!! Voordat hij 18 is, hebben we hem vast wel ontmoet, hè!

Heel veel groetjes en liefs!
    Heel veel kracht en sterkte!
    Houd vol.....jullie kunnen het!
    Jacqueline

• 12 Juli 2011 - 07:27

Monique:

Hoi allemaal,

Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat. Hou er wel rekening mee dat als Quinn naar school gaat hij misschien niet alles verwerkt krijgt en er weer driftbuien ontstaan. Otja gaat sinds 31 mei naar school en is doodmoe(lees: driftbuien en niets mee aan te vangen) als ze thuis komt.Dan was mijn manier om haar snel rustig te krijgen:Bij mama op schoot DVD van Tinkerbell kijken met favoriete knuffel.
    Op onze school bestaat de mogelijkheid om ze in 't begin 1/2 dagen te laten gaan. Maar ik weet niet of dit voor jullie mogelijk is. Zo zou Quinn het in iets kleinere stapjes kunnen doen. Nu zijn we 6 weken verder en worden de uitbarstingen van Otja minder. Dus na de vakantie zien we wel weer. Naar de basisschool gaan is ook voor een kind dat hier opgegroeid is nog een grote stap met allemaal spannende gebeurtenissen. Maar misschien gaat het met Quinn heel gemakkelijk! Dat is toch altijd afwachten. We duimen voor jullie.
    Leuk dat jullie nog steeds op de site deze berichtjes plaatsen!

Groetjes van Charlie, Monique, Kay en Otja

• 14 Juli 2011 - 08:14

Hedi:

Oh, wat fijn om te horen dat het weer wat beter gaat bij jullie!
    Gelukkig hebben jullie nu een lange zomer om samen te wennen.
    Geniet ervan samen!
    liefs, Hedi, Jos, Mingxia & Shuai